15 marca to - jak co roku - Światowy Dzień Konsumenta. W Polsce oficjalnie święto to obchodzone było po raz pierwszy w 2000 r.
Tradycję zapoczątkowano w Stanach Zjednoczonych w 1983 r. To święto każdego z nas oraz okazja do podnoszenia świadomości na temat praw konsumentów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował w związku z nim wiele atrakcji, m.in.:
- interaktywne narzędzie edukacyjne: konsument.edu.pl,
- codzienny wideoczat z ekspertami na Facebooku,
- praktyczne porady na Twitterze,
- i wiele innych przydatnych treści do wykorzystania.
Przez cały tydzień (zaczynając od 15 marca) ostrzegać będzie przed zagrożeniami czyhającymi w Internecie - oszustwami zakupowymi, piramidami finansowymi oraz subskrypcjami-pułapkami.
"Surfuję, sprawdzam, kupuję. Bezpieczny konsument w sieci " to tegoroczne hasło. Więcej: https://vimeo.com/521396805
W sytuacji nadzwyczajnej, jaką jest koronawirus prawa konsumentów zyskują nowy wymiar
O tym: Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na konsumentów? Gdzie szukać pomocy prawnej i jak „sprawdzać firmy” podczas zakupów on-linie? można będzie dowiedzieć się na konferencji on-line "Konsument w dobie COVID-19" organizowanej przez ERIF Biuro Informacji Gospodarczej i Stowarzyszenie Aquila.
Bezpłatna konferencja odbędzie się 15 marca w godz. 10.00-14.00. Rejestracja odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza rejestracyjnego: https://erif.pl/kampanie/konferencja/.