Na przełomie maja i czerwca rozpocznie się kompleksowa termomodernizacja Urzędu Miasta znajdującego przy ul. Michałkowickiej 105.
Budynek magistratu nie był remontowany od lat, teraz jego metamorfoza jest możliwa dzięki środkom zewnętrznym pozyskanym z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014-2020 w kwocie 1.757.079,96 zł oraz z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych w wysokości 1.977.451, 98 zł.
Umowa na realizację zadania została podpisana pod koniec ubiegłego tygodnia
Prace budowlane mają zakończyć się na początku 2022 roku. Ich koszt wyniesie 3.734.531,94 zł. Zakres remontu obejmie m. in. docieplenie ścian zewnętrznych, docieplenie dachu, wykonanie izolacji skrajnej i przeciwwodnej ścian piwnicy do gruntu, częściową wymianę drzwi zewnętrznych i okien, wymianę oświetlenia wbudowanego na oprawy LED, wykonanie wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej oraz wymianę instalacji grzewczej i elektrycznej. Po termomodernizacji obiekt będzie zużywał mniej energii cieplnej – co obniży koszty ogrzewania, stanie się bardziej ekologiczny i jednocześnie zyska estetyczny wygląd.
Inwestycja realizowana jest w ramach większego projektu unijnego pn. "Niskoenergetyczne budynki użyteczności publicznej (Zespół Szkół Sportowych –Etap 2, ZSTiO Meritum, UM przy ul. Michałkowickiej w Siemianowicach Śląskich)", który wpisuje się w realizowany od lat w naszym mieście Plan Gospodarki Niskoemisyjnej, zakładający poprawę efektywności energetycznej budynków, wymianę oświetlenia na energooszczędne, niskoemisyjny transport miejski oraz wzrost wykorzystania odnawialnych źródeł energii (OZE).