Wiadomości z Siemianowic Śląskich

Jak wypromować swój e-commerce?

  • Dodano: 2020-03-30 11:15

Prognozuje się, że w dobie zagrożenia koronawirusem sklepy internetowe zaobserwują gwałtowny wzrost sprzedaż. Zamknięcie sklepów stacjonarnych oraz niebezpieczeństwo związane z opuszczaniem domu przywiedzie konsumentów właśnie tutaj: przed ekran komputera, smartfona czy tabletu. Jest to więc doskonała okazja, aby zjednać sobie klientów i sprawić, że będą chcieli do nas wracać. Oto kilka tipów, jak zadbać o kupujących w Internecie.

Jak zdobyć klienta

Na przyciągnięcie uwagi w sieci sposobów jest wiele. Wszystko zależne jest od budżetu, jakim dysponujemy. Możemy skupić się na długoterminowych efektach SEO lub krótkoterminowej sprzedaży w przestrzeni reklamowej Google i sprowadzać klientów, którzy pytają o radę wyszukiwarkę: gdzie kupić określony produkt, jakie produkty są dobre, tanie, wysokiej jakości itp.

Ale to nie wszystko. Wiele zależy także od samej strony e-commerce. Użytkownik, który na nią wchodzi poświęca około 10 sekund na przescrollowanie zawartości i zainteresowanie się nią. Te 10 sekund decyduje o tym, czy będziesz miał w nim klienta, czy ułatwisz sprzedaż konkurencji. Dlatego pamiętaj o tym, żeby strona była przede wszystkim prosta w obsłudze, intuicyjna. Zadbaj o nawigację i świadomie prowadź użytkownika do koszyka zakupowego. Dobrze zaplanowane linkowanie wewnętrzne z pewnością Ci to ułatwi.

Twój sklep powinien być też atrakcyjny wizualnie. Ważne są zdjęcia produktów: aby przyciągały wzrok i wywoływały w użytkowniku potrzebę zakupu. Oczywiście inaczej będzie wyglądała sprzedaż w internetowym sklepie z częściami samochodowymi, inaczej z odzieżą czy w drogerii online. Zawsze jednak trzeba pamiętać o tym, że wizualna warstwa strony bardzo wpływa na odbiór i jest jednym z istotnych czynników budujących zaufanie do marki.

Jakość i różne jej aspekty

Klienci bardzo przywiązują się do złożonych im obietnic. Jeśli gwarantujesz wykonanie towaru w określonym czasie, staraj się dotrzymywać terminu. Gdy wiesz, że to się nie uda, natychmiast poinformuj klienta. Spróbuj też przekuć niepowodzenie na korzyść. Możesz zaoferować gratis, zniżkę na kolejne zakupy i sprawić, że klient będzie czuł się dobrze obsłużony, a posiadając rabat, wróci.

Jakość może być rozumiana na wiele sposób. Może być to jakość samego produktu – w tym przypadku dołóż wszelkich starań, aby zdjęcie produktowe odzwierciedlało jego faktyczny stan. Przekaż klientowi wszystkie informacje, jakie masz o sprzedawanym przedmiocie: skład, atesty, warianty kolorystyczne itp. W ten sposób ułatwisz sobie pracę – nie musząc odpowiadać na powtarzające się pytania i wpłyniesz na swój wizerunek – rysując się jako wiarygodny sprzedawca.

Jakość należy rozumieć również w kategoriach obsługi. Na tę wpływ będzie miało rzetelne informowanie klienta np. o wspomnianych wcześniej opóźnieniach. Ale istotna jest również komunikacja, zarówno ta prowadzona online, jak i osobiście przez telefon. Zadbaj o to, by komunikować się grzecznie, kulturalnie i mieć na uwadze dobro klienta. Nawet jeśli klient nie ma racji, uświadamiaj w sposób, którym możesz go sobie zjednać. Nie obawiaj się oferowania próbek czy gratisów.

Zadbaj o wizualne walory przesyłki. Produkt, który jest starannie, ładnie zapakowany od razu w oczach klienta ma wyższą wartość. Nie musisz zamawiać personalizowanych pudeł, wystarczą naklejki z własnym logo, którymi okleisz standardowe pudełko. Mogą być to również naklejki z nadrukiem grzecznościowym, np.: Dziękuję, Specjalnie dla Ciebie itp., aby klient poczuł się wyjątkowo. Coraz częściej spotykaną praktyką jest również dołączanie spersonalizowanych wiadomości do paczki z podziękowaniem za zakup i informacją, jak prawidłowo używać produktu.

Pamiętaj, że opinię w sieci bardzo łatwo wystawić i robią to zazwyczaj Ci, którzy są z czegoś niezadowoleni. Jeśli z produktem jest wszystko w porządku, zwykle nie tracimy czasu na opiniowanie. Dlatego do wystawienia opinii, zwłaszcza tej pozytywnej, powinniśmy jako sprzedawcy zachęcać: komunikacją mailową, dodatkowymi punktami na koncie lojalnościowym czy nawet zniżką na kolejne zakupy.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Siemianowice.net.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.