Każdy mieszkaniec naszego miasta ma obowiązek segregowania odpadów komunalnych.
Firma odpowiedzialna za ich odbiór i wywóz zwraca uwagę na brak lub niewłaściwą segregację. W związku z powyższym Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta w Siemianowicach Śląskich informuje, iż od 1 lipca nastąpi wzmożona kontrola właściwego segregowania odpadów.
Co grozi za brak segregacji odpadów?
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji odpadów na nieruchomości firma odbierająca odpady:
- w pierwszej kolejności „ostrzeże” właściciela nieruchomości naklejając na pojemnik, w którym stwierdzono nieprawidłową segregację odpadów, nalepkę z datą i godziną stwierdzenia nieprawidłowości oraz powiadomi o tym fakcie urzędników i właściciela nieruchomości.
- w przypadku powtórzenia się sytuacji po raz drugi, ponownie na pojemnik zostanie nalepiona nalepka. Tym samym konsekwencją braku segregacji będzie decyzja nakładająca na mieszkańców lub właścicieli nieruchomości podwyższoną opłatę.
Wysokość podwyższonej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy wynosi 110,85 zł miesięcznie od każdego mieszkańca, a dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, opłata wzrasta czterokrotnie w stosunku do obecnie ponoszonej opłaty.