Na polu pozycjonowania stron internetowych każdego roku zmienia się wiele rzeczy. Na szczęście jednak lwia część reguł rządzących promocją w sieci pozostaje niewzruszona. Poniżej postaramy się w oparciu o wiedzę ekspertów przekonać Was do kontynuowania walki o pozycję w Google. Gra bowiem w każdym przypadku jest warta świeczki!
Frazy kluczowe a wyszukiwanie głosowe – dostosuj się jak najszybciej!
W dobie prymatu urządzeń mobilnych i związanych z nim wyszukiwaniem głosowym pozycjonowanie na dane frazy nabiera nowego znaczenia. Dziś aż połowa respondentów przyznaje się do przeszukiwania internetu za pomocą głosu – asystenci voice search tacy jak Google, Alexa i Siri mają pełne ręce roboty. Wraz ze zmianą sposobu umieszczania zapytań w wyszukiwarce zmienia się jednak również ich budowa i ogólna charakterystyka. Frazy kluczowe ulegają wydłużeniu, a w używanych słowach pojawiać coraz częściej zaczynają się kolokwializmy właściwe mowie.
Jak możemy się domyślać, zupełnie zmienia to oblicze pozycjonowania, które musi brać pod uwagę klucze spod znaku długiego ogona. Widzimy zatem, że aby dostosować się do nowych realiów powinniśmy też podporządkować całemu procesowi treści zawarte na stronie. Jeśli jednak sami nie wiemy od czego zacząć oraz jak wykonać rzetelną analizę słów kluczowych, nie powinniśmy się martwić. Wyjściem jest zatrudnienie agencji interaktywnej pokroju afterweb.pl, w której na Twój sukces w pozycjonowaniu i sprzedaży pracują całe zespoły fachowców. W ich rękach teksty na Twojej witrynie zaczną przyciągać i sprzedawać!
Pozycjonuj się lokalnie - także z Google Moja Firma!
Oczywiście duża część z używanych w pozycjonowaniu słów kluczowych dotyczy konkretnego regionu, miasta czy nawet dzielnicy. Przykładem tutaj może być - pozycjonowanie na miasto Warszawa, gdzie oferta trafia konkretnie do użytkowników z Warszawy. Jak jednak skutecznie wspomóc orientowanie się przedsiębiorstwa na bezpośrednie sąsiedztwo firmy? Z pomocą przychodzi serwis Google Moja Firma – jest to platforma, na której poszczególne biznesu mogą zamieszczać swoje wirtualne wizytówki. Każda z nich zawiera dane teleadresowe, informacje o godzinach otwarcia, prezentację asortymentu a najczęściej także zdjęcia lokalu i wskazówki jak do niego trafić. Oczywiście jest to świetna darmowa usługa, która biorąc pod uwagę ewentualne przyszłe lockdowny i ograniczenia w przemieszczaniu się, stanie się głównym miejscem wyszukiwania dla polskich zakupowiczów. Nie bez znaczenia jest też możliwość zostawiania ocen, opinii i komentarzy przez zadowolonych klientów. Każdy feedback jest bowiem na wagę złota, kiedy walczymy z zatrzęsieniem rynkowych rywali.