Wiadomości z Siemianowic Śląskich

W jakich branżach najłatwiej o zdobycie pracy biurowej w Katowicach? 

  • Dodano: 2022-07-18 14:00

Nie ma wątpliwości, że praca jest jednym z najważniejszych elementów naszego życia. Warto zatem wybierać zawody, które w pełni będą nas satysfakcjonowały i sprawiały, że poranne wstawanie będzie przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. Jedną z branż, która szczególnie mocno zyskała na popularności po pandemii koronawirusa, jest praca biurowa. Czy łatwo o nią w Katowicach, a jeśli tak to, o jakie stanowiska możemy się ubiegać? Podpowiadamy.

Czy łatwo znaleźć pracę w Katowicach?

Katowice są dużym miastem, które oferuje masę rozwiązań i propozycji dla potencjalnych pracowników. Współczesny świat ewoluował na tyle mocno, że pracodawcy zaczęli szukać coraz to nowych rozwiązań, które nie tylko usprawnią pracę osób zatrudnionych, ale sprawią jeszcze więcej satysfakcji z wykonywanego zawodu. 
Praca w Katowicach to przede wszystkim silnie rozbudowany lokalny rynek, w którym każda osoba znajdzie zadowalające ją stanowisko. Zobacz tutaj, jak wyglądają oferty pracy, a być może znajdziesz idealną dla siebie. 

Praca biurowa w Katowicach –  umiejętności i kwalifikacje 

Każda praca biurowa wymaga od pracownika trzymania się pewnych reguł oraz zachowania odpowiednich norm. Prace administracyjne różnią się od siebie w zależności od specyfiki wykonywania zawodu, a więc warto mieć to na uwadze, gdy w kręgu naszych zainteresowań znajdzie się praca, którą będziemy wykonywali w biurze. Jako przykład mogą posłużyć obowiązki sekretarki i pracownika, który zatrudniony jest w dziale handlowym. Mimo, że praca ta odbywa się w biurze, niesie ze sobą zupełnie inny szereg działań i zakres kompetencji. 

Istnieje jednak kilka cech, które możemy przypisać każdemu pracownikami biurowymi. Musi on przede wszystkim bezwzględnie wykonywać polecenia swoich przełożonych. Zlecania rzeczy do zrobienia jest  w tej pracy codziennością, a więc jeśli naszą mocną stroną jest zaznaczanie wykonanych rzeczy na liście obowiązków do zrobienia, to zdecydowanie powinniśmy odnaleźć się w tym zawodzie. Każde stanowisko biurowe to również codzienne przygotowywanie odpowiednich pism, zestawień oraz dokumentów, które pokazują kondycje firmy oraz ważne dane. 

Nie trzeba wspominać o podstawach, jakimi są obsługa komputera oraz korzystanie z wszelkich urządzeń usprawniających pracę, np. drukarki czy ksero. Pamiętajmy również o tym, że każda biurowa praca wiąże się  z telefoniczną lub mailową obsługą klienta. 

Jak widać, umiejętności, które powinien posiadać pracownik biurowy, jest naprawdę sporo, toteż nie jest to praca dla wszystkich. Prócz obsługi sprzętu przydadzą się również zdolności w redagowaniu pism, znajomości wszelkich zasad oraz form z nimi związanymi. Wiele czynności, które wykonuje osoba na tym stanowisku to przede wszystkim umiejętności interpersonalne. Chcąc pracować w tym zawodzie, musimy umieć radzić sobie ze stresem, zarządzać odpowiednio czasem oraz wykazywać się zdolnościami komunikacyjnymi, aby przebiegały one prawidłowo zarówno między współpracownikami, jak i klientami. 

W większości firm, na stanowiska biurowe, poszukiwani są pracownicy z wykształceniem minimum średnim. Są jednak pewne stanowisko, do których pracodawca wymaga wykształcenia wyższego, a nawet tematycznie powiązanego z jednostką rekrutującą. 

Jeśli pracodawca wymaga wykształcenia wyższego to zazwyczaj chodzi o kierunki studiów związane z administracją. W firmach, które zajmują się reklamą, pracodawca wymaga zazwyczaj wykształcenia np. marketingowego. 

Praca biurowa w Katowicach –  czy warto 

Praca biurowa jest z pewnością ciekawym rozwiązaniem, który przynosi wiele korzyści i satysfakcji. Z pewnością nie jest to praca dla wszystkich, dlatego też warto wziąć to pod uwagę, gdy zdecydujemy się na złożenie CV. Należy wykazać się pewnymi zdolnościami i kompetencjami, które są potrzebne i wymagane na poszczególnych stanowiskach. 

Pamiętajmy również o tym, że nie gdy nie mamy odpowiedniego doświadczenia, swoje CV możemy uzupełniać specjalnymi kursami oraz szkoleniami, które oferowane są przez coraz więcej firm. 

Praca biurowa w Katowicach – w jakie branże warto celować? 

Praca biurowa to duży odłam, który składa się z poszczególnych stanowisk należących do odpowiednich branż. Szukając pracy w Katowicach, zdecydowanie warto zdawać sobie z tego sprawę. 

W Katowicach szukając pracy biurowej, z pewnością odnajdą się marketingowcy, ponieważ zapotrzebowanie na ten zawód jest duże. Niektóre z zawodów, które są licznie poszukiwane przez pracodawców to między innymi marketing manager czy e commerce specialist. 

Ze znalezieniem pracy nie powinni mieć również problemu osoby, które poszukują jej w administracji. Stale poszukiwane są takie osoby jak inspektor wojewódzki, specjalista ds. administracji personalnej, wizytator, czy chociażby młodszy archiwista. 

Coraz częściej poszukiwani są również architekci i administratorzy infrastruktur. Jeśli nasze doświadczenie jest niewielkie, to ciekawym rozwiązaniem jest celowanie w stanowiska, na których poszukiwani są juniorzy. 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Siemianowice.net.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.