W czwartek, 26 czerwca 2025 r., o godzinie 13:00 w Sali Sesyjnej siemianowickiego magistratu odbędzie się XX sesja Rady Miasta, zwołana na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r.
Otwarcie sesji i zmiany w porządku obrad
Po otwarciu sesji oraz ewentualnych zmianach w porządku obrad, Rada Miasta przejdzie do zatwierdzenia protokołów z poprzednich sesji – z 29 maja oraz 11 czerwca 2025 r.
Informacje Prezydenta Miasta i debata nad raportem
Podczas sesji Prezydent Miasta przedstawi informację o swojej działalności w okresie międzysesyjnym, a także zaprezentuje raport o stanie Miasta Siemianowice Śląskie za 2024 rok. Po przedstawieniu raportu odbędzie się debata nad jego treścią, a Rada Miasta podejmie uchwałę w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta wotum zaufania.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2024 rok
Rada zapozna się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta za 2024 rok oraz z informacją o stanie mienia komunalnego. Odczytane zostaną opinie Komisji Rewizyjnej oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach. Rada Miasta podejmie uchwały dotyczące zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta.
Uchwały związane z finansami i dzierżawami
Podczas sesji zaplanowane są również głosowania nad uchwałami dotyczącymi rocznych sprawozdań finansowych samodzielnych publicznych zakładów leczniczych oraz zmiany uchwały z 2009 roku w sprawie wynagrodzeń nauczycieli. Rada podejmie decyzje w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umów dzierżawy dla nieruchomości gruntowych w różnych częściach Siemianowic Śląskich.
Plan pracy Rady Miasta na II półrocze 2025
Na koniec sesji zostanie powołana Komisja Uchwał na II półrocze 2025 roku, a także przyjęte plany pracy Rady Miasta oraz komisji stałych.
Zamknięcie sesji
Po omówieniu wszystkich punktów porządku obrad, sesja zostanie zakończona.